کالری برنج و کالریهای مواد غذایی

کالری برنج و کالریهای مواد غذایی

کالری برنج و کالریهای مواد غذایی

سلام و شادباش خدمت مهارتویی ها“کالری برنج و کالریهای مواد غذایی”

یکی از اساسی ترین روش ها برای کم کردن وزن این است که کالری بیشتری

بسوزانید که این به کمک یک رژیم غذایی ممکن است. اما واقعا چگونه می توان

به یک نتیجه قابل قبول دست یافت؟

کالری برنج و کالریهای مواد غذایی

برنج سفید منبع فشرده ای از کربو هیدرات ها است که پروتئین یا چربی کمی دارد. برنج سفید به عنوان یک کربوهیدرات تصفیه شده در نظر گرفته می شود، به این

معنی که قند خون را سریع پس از خوردن، بالا می برد. مصرف برنج سفید با

افزایش خطر ابتلا به چربی شکم، دیابت نوع 2 و سندروم متابولیک در ارتباط

است. با این حال در اغلب فرهنگ های آسیایی بسیاری از افرادی که برنج

می خورند، درصد چاقی و بیماری های قلبی کمتری دارند.

چه مقدار برنج بخوریم ؟

برنج سفید می تواند بخشی از سبک زندگی سالم باشد، همانطور که در رژیم غذایی
آسیایی نشان داده شده است. با این حال، بقیه رژیم غذایی و سبک زندگی شما تاثیر
زیادی بر سلامتی دارد.
اگر در درجه اول، زندگی بی تحرکی داشته باشید، خوردن مقادیر زیاد برنج و دیگر کربوهیدرات های تصفیه شده باعث می شود به بدنتان بیش از نیاز، کربوهیدرات
برسانید که می تواند منجر به افزایش چاقی شکم، دیابت نوع 2 و حتی سندروم متابولیک شود.
اگر نمی توانید مصرف برنج را به حداقل برسانید حتما سبک زندگی فعال داشته باشید، کمتر بنشینید و غذاهای حاوی فیبر بالا مانند میوه ها و سبزیجات بخورید.
اگر از خوردن برنج لذت می برید، سعی کنید انواع دیگری از برنج مانند برنج قهوه ای را امتحان کنید.

زمانی که یک فرد مبتلا به اضافه وزن تصمیم به لاغر شدن می گیرد اول از همه خوردن برنج را کنار می گذارد ولی آیا واقعا برنج شکم را بزرگ می کند؟

اجتناب کردن از خوردن انواع آجیل ها

محققان دانشگاه می گویند که برای کاهش وزن باید از خوردن زیاد انواع آجیل ها خودداری کنید به خصوص اگر آنها را در یک کاسه بزرگ بریزیم باعث

می شود ، که بیشتر هم خورده شوند.
آجیل برای سلامت قلب بسیار مفید می باشند، اما آنها کالری بالایی دارند،

مقدار انگشت شماری ( حدود 1 مشت) از آجیل بو داده دارای 175 کالری ،

و 3 مشت آن چیزی حدود 525 کالری دارد. به این ترتیب بهتر است آجیل در

دسترس نباشد تا بتوان از جمع شدن بیش تر از 500 کالری در بدن جلوگیری کرد.خوردن پسته: هر 2 مشت پسته مقدار 159 کالری دارد.

نخوردن چیبس

یک بسته بزرگ چیبس چیزی حدود 1260 کالری دارد و هر چقدر مقدار آن

کم تر باشد کالری آن هم کمتر است. اما در هر صورت مقدار کالری که در چیبس ذخیره شده است بسیار زیاد می باشد و به جرات می توان گفت خوردن چیبس به

عنوان یک میان وعده باعث ذخیره شدن کالری زیادی در بدن خواهد شد.

در مجموع می توان گفت با نخوردن آن می توان از جمع شدن حدودا 1120

کالری در بدن جلوگیری کرد.

رژیم غذایی (خلاصه: رژیم) (به فرانسوی: Régime alimentaireیا خوراک روزانه یا غذای معمول مجموعهٔ خوراکی است که یک موجود زنده یا شخص مصرف می‌کند. گاه انسان‌ها از رژیم غذایی ویژه‌ای پیروی می‌کنند که ممکن است توسط پزشک یا متخصص تغذیه به آن‌ها توصیه شده باشد که به آن پرهیزانهیا رژیمِ درمانی می‌گویند (مثلاً در بیماری دیابت). گاهی فرد برای لاغر شدن یا چاق شدن از رژیم/پرهیزانهٔ لاغری یا رژیم/پرهیزانهٔ چاقی (رژیم افزایش وزن) پیروی می‌کند. همچنین برخی از افراد مایلند در رژیم غذایی خود تنها از گیاهان استفاده کنند که به رژیم خوراکی آن‌ها گیاهخواری گفته می‌شد.

منبع: ویکی پدیا

برای ادامه مطالب وب سایت مهارتو منبع مهارتو را کلیک بفرمایید.

منبع : مهارتو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.